TE2-2a Creëren (B-ODISEE-JPO0VI)
Doelstellingen
Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: TE2-2a Creëren (niveau: doorgroei).
Begintermen
De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.
Plaats in het onderwijsaanbod
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Biologie) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Chemie) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Fysica) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in dagonderwijs (Sint-Niklaas) (Techniek) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) (Biologie) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) (Chemie) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) (Fysica) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - in afstandsonderwijs (Sint-Niklaas) (Techniek) 180 sp.
- Educatieve bacheloropleiding voor secundair onderwijs - 1 onderwijsvak - 2de diploma (Sint-Niklaas) (Techniek) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. TE2-2a Creëren (B-ODISEE-JLO0VI)
Inhoud
Inhoud:
- Onderzoeken van verschillende stoffen en hun eigenschappen (kunststoffen, natuurlijke stoffen, metalen, ..)
- Opstellen van een productieschema
- Opbouwen van een werkstuk dat aan vooraf vastgelegde eisen moet voldoen volgens een opgesteld productieschema
- Nakijken of een object aan vooraf bepaalde eisen voldoet
Toelichting onderwijstaal
Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.
Toelichting werkvorm
We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waarbij afstandsonderwijs synchroon of asynchroon kan zijn.
Hoger Afstandsonderwijs (HAO)
Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).
Evaluatieactiviteiten
TE2-2a Creëren (B-ODISEE-JVO0VI)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
Bij een lockdown of verstrengde maatregelen is het mogelijk dat er digitaal vanop afstand geëvalueerd wordt in plaats van on campus.
Bepaling eindcijfer:
Procesevaluatie aan de hand van digitale portfolio's: 50%
Indien een portfolio ingediend werd na de aangegeven deadline of onvolledig uitgewerkt is: 0/20
Praktijkexamen en schriftelijk examen tijdens examenperiode: 50%
Bepaling resultaat:
Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde met correctiefactor.
De student moet alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen.
Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20.
Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA.
Toelichting bij herkansen
JA
Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.