TE2-2a Creëren (B-ODISEE-JPO0VI)

3 studiepuntenNederlands20 urenTweede semesterTweede semester
Saerens Katleen (coördinator) |  Saerens Katleen |  N.
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken: TE2-2a Creëren (niveau: doorgroei).

De algemene toelatingsvoorwaarden zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

 

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. TE2-2a Creëren (B-ODISEE-JLO0VI)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-practicum-opdracht20 urenTweede semesterTweede semester
Saerens Katleen |  N.
Kernteam Secundair Onderwijs St-Niklaas

Inhoud: 

  • Onderzoeken van verschillende stoffen en hun eigenschappen (kunststoffen, natuurlijke stoffen, metalen, ..)
  • Opstellen van een productieschema
  • Opbouwen van een werkstuk dat aan vooraf vastgelegde eisen moet voldoen volgens een opgesteld productieschema
  • Nakijken of een object aan vooraf bepaalde eisen voldoet

Actieve kennis van het Nederlands. Passieve kennis van het Engels voor wetenschappelijke literatuur en media.

We kiezen voor contactrijk onderwijs in de vorm van hybride leren en daarbinnen blended leren: mix van on campus en digitaal afstandsonderwijs waarbij afstandsonderwijs synchroon of asynchroon kan zijn. 

Hoger Afstandsonderwijs (HAO)  

Monitoraten zijn aanbodgestuurd en vraaggestuurd. HAO-studenten hebben tijdens de verplichte monitoraten de gelegenheid om vragen te stellen over cursusgerelateerde onderwerpen. HAO-studenten volgen geen lessen overdag (maar zijn welkom) en verwerken het studiemateriaal op zelfstandige basis en door contact met medestudenten op afstand (begeleide zelfstudie met online coaching).

Evaluatieactiviteiten

TE2-2a Creëren (B-ODISEE-JVO0VI)

Type : Partiële of permanente evaluatie met examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Praktijkexamen, Paper/Werkstuk, Presentatie
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Bij een lockdown of verstrengde maatregelen is het mogelijk dat er digitaal vanop afstand geëvalueerd wordt in plaats van on campus.

Bepaling eindcijfer:

Procesevaluatie aan de hand van digitale portfolio's: 50%

Indien een portfolio ingediend werd na de aangegeven deadline of onvolledig uitgewerkt is: 0/20  

Praktijkexamen en schriftelijk examen tijdens examenperiode: 50%

Bepaling resultaat:

Het eindcijfer wordt berekend aan de hand van een gewogen gemiddelde met correctiefactor. 

De student moet alle opdrachten ingediend hebben en aan alle evaluatieactiviteiten hebben deelgenomen om te kunnen slagen.

Bij het ontbreken van een of meerdere opdrachten en/of evaluaties, wordt het resultaat bepaald als een gemiddelde van alle ingediende opdrachten en/of evaluaties met een maximum van 7/20. 

Als een student aan geen enkele evaluatieactiviteit deelneemt, leidt dit tot 'niet-afgelegd' of NA. 

 

 

JA

Hier gelden dezelfde modaliteiten als in eerste zittijd.