3 Business English (B-ODISEE-JPH0BK)
Doelstellingen
http://webapps.odisee.be/ancor/ectskerndoel/pages/OPOKerndoel.aspx?OID=9464&OPLID=266
Algemene competenties
Opbouwen van een kwaliteitsvolle redenering.
Kerndoelen
- Je begrijpt en interpreteert op een correcte wijze mondelinge, op B1/B2- niveau geformuleerde boodschappen. Deze boodschappen zijn niet enkel qua taal maar ook qua inhoud complexer en meer beroepsgericht.
- Je leest en begrijpt hoofdzaken uit beroepsspecifieke teksten van niveau B1/B2
- Je neemt deel aan eenvoudige vergaderingen over beroepsspecifieke onderwerpen en aan eenvoudige beroepsspecifieke conversaties. Je stelt daarbij vragen, geeft antwoorden en geeft jouw mening weer.
- Je schrijft informatieve of overtuigende teksten of rapporteert over gedane acties rekening houdend met medium, doel en publiek en dit op een B1/B2- niveau.
- Je voert op interactieve wijze correspondentie (e-mails, standaardbrieven, op een B2- niveau).
Begintermen
Competenties: de student schrijft, spreekt en begrijpt Engels zoals minimaal vastgelegd in de eindtermen van het secundair onderwijs.
Begintermen: Toelatingsvoorwaarden en volgtijdelijkheid De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling:
www.odisee.be/onderwijs-en-examenreglement
Plaats in het onderwijsaanbod
- Bachelor in het bedrijfsmanagement - in dagonderwijs (Aalst) (Afstudeerrichting marketing) 180 sp.
- Bachelor in het bedrijfsmanagement - in afstandsonderwijs (Aalst) (Afstudeerrichting marketing) 180 sp.
Onderwijsleeractiviteiten
3 sp. 3 Business English (B-ODISEE-JLH0BK)
Inhoud
Beroepsspecifiek Engels: marketing topics en commercial correspondence
Language skills: a.o reported speech, the relative clause, summarizing
Studiemateriaal
https://studiemateriaal.odisee.be/publiek/OlaFiche.aspx?OID=9220
Aanbevolen leermiddelen: Alle authentiek Engels materiaal.
Toelichting onderwijstaal
All classes are taught in English. Dutch is only used to clarify content and goals.
Toelichting werkvorm
Dag-studenten: Interactive classes. Individual and group assignments. Details via Toledo.
Afstandsstudenten: Dit OPO wordt ook aangeboden in hoger afstandsonderwijs. De afstandsstudenten verwerken de leerstof in zelfstudie maar zij mogen ook deelnemen aan de colleges. Voor afstandsstudenten wordt er online een afzonderlijke contactmoment gepland voor overleg en toelichting.
Evaluatieactiviteiten
3 Business English (B-ODISEE-JVH0BK)
Toelichting
Examenmoment | Beoordelingsschaal |
---|---|
TOTAAL | 1-20/20 puntenschaal |
EP1:
- Meerkeuzevragen: De evaluatie van deze cursus bevat meerkeuzevragen. Voor de beoordeling hiervan wordt geen correctie voor gokken toegepast, maar een verhoogde slaaggrens kan worden gehanteerd.
- Online examenbeleid: https://www.odisee.be/online-examen
dagstudenten:
- schriftelijke examen 70%
- evaluatie buiten de examenperiode: 30%
Afstandsstudenten:
- schriftelijke examen 80%
- evaluatie buiten de examenperiode: 20%
Taken/tests worden toegelicht tijdens de lessen/via de Toledo-cursus.
Voorwaarden om een credit te behalen
- Min. 10/20 behalen op het opleidingsonderdeel
- Deelname aan de evaluatie buiten de examenperiode
In EP3 worden in overleg met de docent het examen en/of (een deel van) evaluatie buiten de examenperiode hernomen waarvoor in EP1 een score lager dan 10/20 werd behaald.
Gewettigde en ongewettigde afwezigheden
- Bij ongewettigde afwezigheid tijdens momenten van permanente evaluatie in de lessen, of bij het niet indienen van taken die deel uitmaken van permanente evaluatie, krijgt de student 0 op de te verdienen punten van het betreffende evaluatiemoment / taak.
- Om recht te hebben op een inhaalmoment bij gewettigde afwezigheid bij toetsen, opdrachten of presentaties die geëvalueerd worden of een examen dient het afwezigheidsbeleid van de cluster bedrijfskunde VOORAF correct gevolgd te worden. (zie: tegel op het studentenportaal inzake afwezigheidsbeleid cluster bedrijfskunde -> inloggen op Odisee.be). Ben je langdurig gewettigd afwezig, neem dan contact op met de ombudsdienst om een regeling uit te werken.
Beleid inzake AI, documentauthenticiteit en fraude
- Binnen dit OPO is het gebruik van ChatGPT of ander AI-tools niet toegelaten bij opdrachten, testen (permanente evaluatie) en/of examens, tenzij expliciet anders vermeld. Wanneer je dit toch doet, wordt dit uiteraard als fraude beschouwd. Meer info over het Odisee brede AI beleid vind je op volgende link: https://www.odisee.be/artificiele-intelligentie-ai-odisee.
- Voor opdrachten waar ChatGPT of andere AI-tools expliciet werden toegelaten door de docent, bijvoorbeeld ter ondersteuning van opdrachten, ben je verplicht het gebruik ervan te vermelden in je bronnen. Wanneer je dit niet doet, krijg je een NA of onvoldoende. Je toont ook aan dat je kritisch met deze tools kan omgaan.
Toelichting bij herkansen
- De beoordelingsstructuur blijft behouden zoals bij de eerste examenkans.
- In EP3 worden in overleg met de docent het examen en/of een deel van de evaluatie buiten de examenperiode hernomen waarvoor in EP1 een score lager dan 10/20 werd behaald.