R.K.-Godsdienst: Levensbeschouwelijke vragen in de samenleving 2 (B-ODISEE-HBS96E)

3 studiepuntenNederlands22 urenEerste semesterEerste semester
Vanspeybroeck Kris (coördinator) |  Vanspeybroeck Kris
Kernteam Secundair Onderwijs - Dilbeek

Ik toon aan over inhoudelijke expertise van de verschillende leer- en vakgebieden te beschikken (gevorderd).

 

De algemene toelatingsvoorwaarden en de dwingende volgtijdelijkheid zijn beschreven in de onderwijs- en examenregeling.

Credits verworven hebben voor de opleidingsonderdelen van de eerste fase (basis) en de tweede fase (doorgroei) vormen een goede uitgangspositie.

Onderwijsleeractiviteiten

3 sp. R.K.-Godsdienst: Levensbeschouwelijke vragen in de samenleving 2 (B-ODISEE-HBS96e)

3 studiepuntenNederlandsWerkvorm: College-opdracht22 urenEerste semesterEerste semester
Vanspeybroeck Kris
Kernteam Secundair Onderwijs - Dilbeek

De student construeert met het oog op de onderwijssetting van het katholiek secundair onderwijs een actueel opvoedingsproject van een katholieke dialoogschool op zodanige wijze dat zichtbaar wordt wat dit betekent voor de klas- en schoolwerking en het schoolteam.

De student kiest uit twee van de onderstaande perspectieven:

  • De student ontwerpt en reflecteert op een interlevensbeschouwelijke dialoog die hij heeft gefaciliteerd voor leerlingen (en/of leraren) in het katholiek secundair onderwijs op zodanige wijze dat hij in zijn ontwerp en reflectie minimaal twee verschillende visies betrekt uit de vakliteratuur over de (on)mogelijkheden van interlevensbeschouwelijke dialoog in de katholieke secundaire school.
  • De student creëert en beoordeelt enerzijds praktijken van onderbreking en verstilling en anderzijds verbeeldingen van zin (via verhalen, rituelen/vieringen, ruimten/lokalen/gebouwen en tijden, kunst/cultuur, website/communicatie, …) in de katholieke secundaire school
  • De student analyseert en evalueert binnen de katholieke secundaire school en maatschappelijke context een actueel ethisch en levensbeschouwelijk vraagstuk vanuit het leerplan en de katholieke dialoogschool op zo’n manier dat de uitkomst van de evaluatie omgezet kan worden in creatieve handelingsvoorstellen, zowel in de lespraktijk als ten aanzien van het (organisatie)beleid.

 https://studiemateriaal.odisee.be/publiek/OlaFiche.aspx?OID=1116

Casuïstiek - Reflectie

Blended learning waarbij een combinatie gebruikt word van campusonderwijs en e-learning:

Hoorcollege, leergesprek, groepsgesprek, individuele en/of groepsbegeleiding.

Evaluatieactiviteiten

R.K.-Godsdienst: Levensbeschouwelijke vragen in de samenleving 2 (B-ODISEE-H72429)

Type : Permanente evaluatie zonder examen tijdens de examenperiode
Evaluatievorm : Paper/Werkstuk, Presentatie
Vraagvormen : Open vragen
Leermateriaal : Cursusmateriaal

ExamenmomentBeoordelingsschaal
TOTAAL1-20/20 puntenschaal

Verdeelsleutel: Portfolio (80%) en criterium gericht interview (20%)

- De student toont aan de hand van het portfolio en het criterium gericht interview dat hij het cursusgedeelte beheerst in functie van de doelen van dit OPO.

- Plagiaat mogelijk maken (door bijvoorbeeld je opdracht (deels) door te geven aan een medestudent) heeft als gevolg dat je voor de desbetreffende Opdracht je punt halveert. Plagiaat plegen (door bijvoorbeeld niet te refereren naar de gebruikte bron(nen)) of een (deel van de) paper over te nemen) heeft als gevolg dat je voor 'Bijbelstudie: Nieuwtestamentische geschriften' een 'F' behaalt. 

- Indien de opdracht niet tijdig ingediend is, krijgt de student een '0' voor de opdracht. 

Geen wijzigingen